Interpretare muzicală - Canto

Durata studiilor: 4 ani

Nr. total de credite: 240+10 licenţă

Titlul absolventului: licențiat în muzică cu specializarea Interpretare muzicală – canto

 

OBIECTIVE                                                                                             

  • pregătirea de specialişti în domeniul muzical aplicat pentru standarde artistice ce se doresc a se integra în structurile culturale europene;
  • transmiterea către studenţi a cunoştinţelor actuale teoretice, în strânsă legătură cu cele mai importante caracteristici artistice ale instituţiilor asociate;
  • formarea unor abilităţi de apropiere a tinerilor absolvenţi de sistemul artistic românesc şi de sistemele artistice europene în vederea aplicării în practică a cunoştinţelor legate de arta muzicală;
  • creşterea interesului studenţilor pentru însuşirea unor noţiuni elementare de cercetare ştiinţifică, precum şi continuarea studiilor prin programe de masterat şi doctorat ;
  • dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii pentru învăţământul de specialitate şi cercetare prin atragerea de fonduri europene;
  • creşterea competitivităţii şcolii gălăţene în domeniul artistic, a prestigiului şi a vizibilităţii comunităţii academice, participarea la manifestări de anvergură, reprezentaţii în asociaţii profesionale şi comisii reprezentative în domeniul artistic, al educaţiei şi al cercetării ştiinţifice din învăţământul superior;
  • formarea continuă a studenţilor şi a cadrelor didactice în acord cu cele mai moderne tendinţe de la nivel european;
  • promovarea principiilor etice universitare şi a deontologiei profesionale;
  • promovarea unui nou sistem de management al calităţii în învăţământul superior;
  • integrarea programelor de studii de licenţă proprii în spaţiul european academic;
  • modernizarea procesului de învăţământ;
  • consolidarea relaţiilor de cooperare internaţionale în domeniul învăţământului superior;
  • întărirea relaţiilor cu mediul instituţiilor de spectacole şi adaptarea programelor de studiu în funcţie de cerinţele acestuia.

COMPETENTE GENERALE                                                                           

  • atingerea competenţelor profesionale vizate de programul de studiu de licenţă;
  • inter-relaționarea și integrarea viitorului specialist cu mediul artistic prin practica artistică, dezvoltarea unor proiecte, colaborări, parteneriate etc;
  • pregătirea de specialişti pentru a-şi desfăşura activitatea în instituții de profil şi de învăţământ;
  • pregătirea specialistului în domenii adiacente: emisiuni Radio-TV, critici în publicaţii de specialitate, coordonatori de programe artistice, profesor de muzică în ciclul gimnazial și la instituțiile de specialitate;
  • îmbunătăţirea raportului dintre cunoştinţele teoretice şi abilităţile practice dobândite în scopul integrării absolvenţilor pe piaţa muncii;
  • obţinerea facultativă a unor abilităţi pedagogice prin modulul de pregătire psiho-pedagogică specific acestui domeniu.

COMPETENTE DE SPECIALITATE                                                               

  • Realizarea unei corelații corecte între textul muzical și configurația sonoră (cu un grad ridicat de dificultate în cazul celor destinate vocii), pe baza abilităților auditive și de scris-citit muzical dobândite (inclusiv auzul muzical interior).
  • Identificarea și descrierea caracteristicilor diferitelor culturi, perioade stilistice și genuri muzicale, precum și utilizarea corectă a elementelor de bază ale unor tehnici clasice de scriitură și analiză muzicală.
  • Analiza și interpretarea unei selecții reprezentative din repertoriul solistic/cameral/vocal-simfonic destinat vocii respective, utilizând capacitățile vocale tehnico-interpretative necesare și integrând cunoștințele și abilitățile specific muzicale dobândite.
  • Utilizarea capacităților auditive, vocale, lingvistice, kinestezice și expresive necesare reprezentării muzical-teatrale – specifice spectacolului liric -, vizând integrarea în ansamblul muzical (teatru muzical), integrarea în dramaturgia lucrarii, relaționarea cu celelalte personaje, mișcarea scenică etc.
  • Exprimarea stilului interpretativ propriu, pornind de la alegerea, abordarea, construcția și studiul repertoriului/personajului până la susținerea publică a creației interpretative vocale.
  • Proiectarea, organizarea, desfașurarea, coordonarea și evaluarea unui eveniment artistic/unei unități de învățare, inclusiv a conținuturilor specifice din programa disciplinelor muzicale.
  • Aplicarea tehnicilor de muncă eficientă într-o echipă multidisciplinară pe diverse paliere ierahice.
  • Autoevaluarea obiectivă a nevoii de formare profesională în scopul inserției și adaptabilității la cerințele pieței muncii.

 OCUPATII POSIBILE                                                                                   

  • Artist liric operă
  • Corist operă
  • Artist liric
  • Corist
  • Profesor în învățământul gimnazial
  • Referent muzical
  • Solist vocal
  • Consultant artistic

PLAN DE ÎNVĂȚĂMÂNT